כמידי שבוע, מפרסם "המכון להפצת תורתו של משיח" קובץ "דברי משיח" תשמ"ז. בקובץ הנוכחי – הנחה מהתוועדות ש"פ ויגש, ט' טבת.
תוכן ההתוועדות:
שיחה א':
"מעלין בקודש" מקריאת התורה דשבת ראשונה דחנוכה לשבת שני' דחנוכה, ולפרשת ויגש – ע"פ הביאור בפנימיות התורה שקשור לבית המקדש; תוכן העבודה בזמן זה – "עמדו הכן כולכם" לבית המקדש השלישי!
שיחה ב':
א) עבודת ההכנה לבנין ביהמ"ק השלישי צ"ל ביחד עם העבודה הפרטית של כאו"א באופן ד"תמידים כסדרם"; ובעבודה זו (דהכנה לבנין ביהמ"ק השלישי) אין מה להתפעל מטענות העולם – כי זהו שליחותו של הקב"ה לכאו"א מישראל, כמפורש בתורתנו
ב) ההכרח לבקש ולתבוע "עד מתי" תיארך הגלות; בנ"י מוותרים על ה"רכוש גדול", העיקר שנזכה לגאולה תומ"י (ויכולים להוסיף אח"כ ב"רכוש גדול"); הסיבה היחידה שיכולים להסביר על זה שמשיח עדיין לא בא – כי הקב"ה מתאוה לתפילתן של צדיקים, לצעוק עוד פעם "עד מתי?!", ואז מיד הוא בא!
מאמר (כעין שיחה) ד"ה "ועבדי דוד":
משיח נקרא בשם דוד; הקשר בין ההפטרה לפרשה – הגשת יהודה ליוסף, אלא שבפרשה יוסף למעלה מיהודה ובהפטרה (כפי שיהי' לע"ל) יהודה למעלה מיוסף; בעבודת האדם – יוסף תלמוד ויהודה מעשה, ולע"ל מעשה גדול (ע"י פס"ד הסנהדרין דלע"ל), מצד גילוי מעלת המעשה – כפי' ועניוות, "ועבדי דוד"
שיחה ג':
א) שאלות בפרש"י: (1) "אדוני שאל את עבדיו לאמר היש לכם אב או אח – מתחילה בעלילה באת עלינו וכו'" (מד, יט); (2) "ויאחזו בה – מלשון אחוזה" (סוף פרשתנו)
ב) שאלות בלקוטי לוי"צ (ע' קצד) – "צדקתו עומדת לעד דא כנסת ישראל וכו'"
ג) שיעור היומי ברמב"ם (הל' טוען ונטען רפט"ז) – "ראובן שמכר לשמעון שדה והי' לוי מעדי השטר כו'"
ד) אחדות ישראל; חלוקת המשקה
שיחה ד':
א) הביאור בפרש"י (1)
ב) הביאור בפרש"י (2) והלימוד מזה בעבודת האדם, ובמיוחד – בנוגע להקמת בתי חב"ד בכל מקום ובכל בית פרטי, וכן – על עריכת התוועדויות גם בכל בית פרטי
שיחה ה':
הביאור ברמב"ם – בפנימיות הענינים ובעבודה רוחנית
בתור הוספה, בא ברכת כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בעשרה בטבת תשמ"ז בעת מסירת הפס"ד על ביאת משיח צדקנו, ונוסח הפסק-דין
ויה"ר שע"י הדפסת ולימוד "דברי משיח" נזכה להתגלות כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א תיכף ומיד ממש!