סא) ויקהל משה – ש״פ ויקהל, פ״ש, כ״ה אד״ר, מבה״ח אד״ש ה׳תשכ״ה

בס״ד. תוכן קצר מש״פ ויקהל, פ׳ שקלים, כ״ה אד״ר,
מבה״ח אדר-שני ה׳תשכ״ה

הנחה בלתי מוגה

ויקהל משה גו׳, ומבואר בזה במפרשים ומדרש שאח״כ כתוב אודות שבת, ומבואר בדא״ח במאמרים הנדפסים וגם באלו שאינם עדיין נדפסים (ובתקוה שיודפסו בעהי״ת), שענין עשיית המשכן הוא מה שבא מלמטה למעלה באתערותא דלתתא, וע״ז גופא צריכין אתערותא דלעילא מקודם שיהי׳ אתערותא דלתתא ואשר האתערותא דלתתא יפעל אתערותא דלעילא כו׳, והו״ע של ירידה כמו באדם התחתון כשנמשך ממוח שבראש לעשי׳ הרי זה ירידה כו׳. מה שבמשכן בא מן חכמה תבונה כו׳ למטה, ומבואר בזהר דבחכמה אתברירו והו״ע דבורר אשר זה אסור בשבת, ולכן נסמכה לשבת לומר שבורר אסור.

[סה"מ שמות ח"ב (הוספות) ע' שלח ואילך]

כעין שיחה. לא הגיע לידינו כי אם תוכן קצר, ונדפס לקמן בהוספות.
״במאמר (שהי׳ בניגון שיחה) באמצע כ״ק אדמו״ר שליט״א נתן הוראה שילמדו לקוטי תורה לפי פרשת השבוע כו׳״ (מיומן א׳ התמימים. שיחה הנ״ל י״ל בשיחות קודש תשכ״ה ח״א ע׳ 413 ואילך).

סגירת תפריט