יז) ומשה ניגש אל הערפל – ש״פ יתרו, כ׳ שבט ה׳תשכ״ה

״בעת ההתוועדות דש״פ יתרו הואיל כ״ק אדמו״ר שליט״א לאמר חלק ממאמר [ד״ה זה לאדה״ז, עם הגהות וקיצורים מהצ״צ. י״ל בקונטרס בפ״ע (קה״ת, תשכ״ה), ואח״כ באוה״ת משפטים ע׳ א׳ח ואילך]״ (מהקדמת המו״ל להמאמר).
״על התיבות ומשה ניגש אל הערפל מפרש רש״י, שמשה רבינו נכנס לפנים משלש מחיצות, חושך ענן וערפל. דמזה מובן, שבג׳ המדריגות דחושך, ענן וערפל הנה ערפל היא המדריגה הכי גבוהה. עפ״ז אינו מובן, מה שאחרי תיבת ערפל מסיים הפסוק אשר שם האלקים, דמכיון שערפל הוא כבר המדריגה הכי גבוהה מהמחיצות, ששם באים אל לפנים משלש מחיצות, הרי הי׳ צ״ל כתוב אשר שם הוי׳, שהוי׳ הוא שם העצם, ולא האלקים. ישנו מאמר אדמו״ר הזקן, עם הגהות מהצ״צ, הפותח ומשה ניגש אל הערפל, ששם מבאר הענין דערפל ע״פ חסידות וגם הפירוש דאשר שם האלקים. (כ״ק אדמו״ר שליט״א אמר את המאמר ומשה ניגש – נדפס בחוברת בפ״ע)״ (שיחות קודש תשכ״ה ח״א ע׳ 358. ועיי״ש עוד).
לא הגיע לידינו לע״ע.

סגירת תפריט