מפתח לעניני גאולה ומשיח

ד״ה גדול יהי׳ כבוד הבית גו׳ – ש״פ מטו״מ תשכ״ב
ע׳ א ואילך – גודל מעלת ביהמ״ק השלישי והנצחי לגבי ביהמ״ק הראשון והשני.
ד״ה שיר המעלות בשוב ה׳ – ש״פ מסעי תשכ״ז
ע׳ יג-יד – בגלות היינו כחולמים, שבתפלה אין עוד מלבדו ואח״כ בזעת אפך תאכל לחם, וע״י עבודת התשובה שלמעלה לגמרי מהשתלשלות שובה ה׳ את שביתנו גו׳.
ד״ה קץ שם לחושך – ש״פ דברים תשכ״ד
ע׳ טו ואילך – ביטול חושך הגלות ע״י גילוי עצם האור בגאולה.
ד״ה איכה – ש״פ דברים תשל״א
ע׳ כד ואילך – גודל העילוי דלעתיד לבוא ע״י עבודת בנ״י בגלות.
ד״ה זכור ה׳ מה הי׳ לנו – ש״פ דברים תשל״ג
ע׳ לב ואילך – שלילת סיבת הגלות ע״י הזכירה, ביטול המביאה לאחדות. בירור הניצוצות ע״י הירידה בגלות לצורך עלי׳.
ד״ה לא היו יו״ט לישראל כט״ו באב כו׳ – חמשה עשר באב תשל״ה
ע׳ לז ואילך – שלימות הלבנה בט״ו באב – העלי׳ שבגאולה אחר הירידה דחורבן ביהמ״ק.
ד״ה להבין ענין ט״ו באב ויום הכיפורים – חמשה עשר באב תשל״ו
ס״ע מח ואילך – כל העליות דהגאולה באות ע״י הירידה בגלות.
ד״ה תנן כו׳ לא היו יו״ט לישראל כט״ו באב כו׳ – חמשה עשר באב תשמ״ב
ע׳ נד ואילך – העלי׳ דהגאולה שלאחרי הירידה דת״ב ע״י עבודת התשובה בשלימות.
ד״ה לא היו יו״ט לישראל כט״ו באב כו׳ – חמשה עשר באב תשמ״ג
ע׳ נח ואילך – העלי׳ דהגאולה שלאחרי הירידה דת״ב, יחוד ונישואין דהקב״ה וכנס״י. ביטול סיבת הגלות והבאת הגאולה ע״י הוספה באהבת ישראל.
ד״ה לא היו יו״ט לישראל כט״ו באב כו׳ – חמשה עשר באב תשמ״ו
ע׳ עא; עה – תוכן הענין דט״ו באב ויוהכ״פ שבהן בנות ירושלים (מלכות) וישראל (ז״א) יוצאות כו׳ – נישואי ישראל והקב״ה לע״ל, גאולה נצחית. נקבה תסובב גבר.
ד״ה לא היו ימים טובים לישראל כחמשה עשר באב כו׳ – חמשה עשר באב תשמ״ז
ע׳ עז ואילך – בט״ו באב מאיר הגילוי דלעתיד, שעיקרו בביהמ״ק השלישי.
ד״ה אני לדודי ודודי לי (ב) – אור לער״ח אלול תשל״ו
ע׳ קצח – ענין הגאולה המרומז בר״ת אלול, ענין הגאולה בירור ניצוצות הקדושה למקום עליון יותר בקדושה גופא, שזהו״ע התשובה.
ד״ה אני לדודי – אור לאדר״ח אלול תשמ״ו
ס״ע רלו ואילך – שלימות עבודת הקרבנות לע״ל, כמצות רצונך. ביטול המחיצות בין עיר לשדה כאשר ירושלים תתפשט בכל א״י וא״י בכל הארצות, ירחיב ה״א את גבולך, חב״ד, ע״י הקדמת העבודה דהפצת המעיינות.

סגירת תפריט